2023/2024. tanév

Évzáró

2024. június 25.

Az idei évben június 25-én tartottuk az évzáró műsort. A nagy melegre való tekintettel az árnyas fák alatt gyülekeztek a gyerekek, a tanárok és a szülők. A szereplők és az énekkar melletti paravánra került a dicsőség zászlaja, melyen azoknak a gyerekek fényképei voltak kitűzve, akik az idei évben versenyeken részt vettek és szép eredményeket értek el. A Himnusz eléneklése után Fodor Attila Marcell, Molnár Csenge Zsófia és Vaszil Norbert Emil 4.a osztályos tanulók mondtak egy-egy verset, majd az énekkar énekelt egy nyári kánont. Mikus Judit igazgató asszony következett, aki elmondta ünnepi beszédét és kiosztotta a kitűnőknek a jutalomkönyveket. Megköszönte azoknak a szülőknek a munkáját, akik segítették az osztályokat az év folyamán. Minden év végén kiosztásra kerül a Kisködmön Vándordíj egy kiváló alsós és felsős tanuló részére. Idén Stankovics Péter 4.a és Fritz Barnabás 7.a osztályos tanulók kapták, akik a kiváló tanulmányi eredményük mellett sok kerületi és országos versenyen is részt vettek és nagyon jó eredményeket értek el. A műsor második felében Kicska Márk, Sándor István, Zentai Dóra és Csernus Hanna Katalin 4. b osztályos tanulók mondták el Bártfai Judit: A türelmem eddig tartott című versét, majd a 4.a és a 4. b osztályos tanulók közösen énekelték el a Judit és a zenemanók: Vakáció című dalát, mellyel jó hangulatot teremtettek ebben a nagy melegben. Zárásképp Mikus Judit igazgató asszony az idei évet bezárta, és mindenki ment az osztályába, ahol megkapta a bizonyítványát.

Képek a galériában 


Ballagás

2024. június 21. (péntek)

Iskolánkban a ballagás 2024. június 21-én került megrendezésre. Aznap ballagó diákjainknak jelképesen utoljára csengettek be. Ezután saját termükből elindulva elköszöntek az alsóbb osztályoktól. Végül egy kis műsor keretében iskolánk igazgatója, Mikus Judit vett búcsút tőlük átadva az okleveleket és a jutalomkönyveket, sok sikert kívánva további tanulmányaikhoz.

Képek a galériában 


A Nemzeti Összetartozás Napja és

projektnap „Anyanyelvünk magyar!”

2024. június 4.

Hagyományainkhoz híven idén is tartottunk projekt napot iskolánkban. Az idei évben a magyarságunkat helyeztük előtérbe. A nemzeti összetartozás napján június 4-én tartottuk ezt a napot.

Nagyszerű műsort láttunk a 7.a osztályosoktól az első órában. Szép versekkel és dalokkal emlékeztek meg a trianoni békeszerződés aláírásának évfordulójáról. Néptánc bemutatóval, látványos élőképpel, kivetített dalszövegekkel színesítették a műsorukat. Az előadás után következett a projekt napi téma kidolgozása. Minden osztály választott egy témát az anyanyelvünkhöz kapcsolódva.

2.a

Az elcsatolt területekkel és a nyelvjárásokkal foglalkoztak. Készítettek egy összefoglaló plakátot a témával kapcsolatban.

2.b és 4.a

A régi magyar nyelvi rejtvényeket, találós kérdéseket oldottak meg. Szólások, közmondások jelentésmagyarázatával is foglalkoztak. Közösen mondták el Pósa Lajos: Magyar vagyok című versét, melyhez illusztrációt is készítettek.

3.a

Több témát dolgoztak fel. Például: nyelvi rejtvények, legszebb magyar szavaink. Csoportmunkában dolgoztak és szép tablókat készítettek.

4.b

A magyar szókincs eredetével foglalkoztak. Bemutatták, mely népcsoportoktól vettek át szavakat a magyarok, melyek már teljesen beépültek a szókincsünkbe és nem is gondolnánk, hogy ezek jövevény szavak. Érdekességként bemutatták a palindrom szavakat és mondatokat (visszafelé olvasva is ugyanaz pl.: bab, Indul a görög aludni.)

5.a

A népköltészeti alkotásokat mutatták be. Olvastak népmesét, találós kérdéseket, szólásokat és közmondások jelentését ismertették. Egy szép népdalt is énekeltek.

6.a

A magyar nyelv elterjedését ismertették,valamint a nyelvújításról is beszéltek.

7.a

Híres magyar nyelvészeket mutattak be. Csoportmunkában készített ppt- ket láthattunk, melyeket a gyerekek készítettek.

8.a

A nyelvújításról hallottunk ismertetést. Gondolatokat olvastak fel íróktól a magyar nyelvről. Érdekes kifejezéseket kellett megfejteni (nyaktekerészeti mellfekvenc = nyakkendő, foltos nyakorján = zsiráf).

8.b

A magyar nyelvjárásokat vizsgálták. Bemutatták a régi szavak kiejtését és jelentésüket.


Kirándulások

2023-2024. tanév

1.a

Az elsősök idén három helyre is ellátogattak. Az első úticélunk Solymár volt, ahova a 3.a osztállyal együtt utaztunk el. A Paprikás-patak mentén haladtunk az erdő belseje felé, ahol elsőként egy kis vízesést pillantottunk meg, majd egy Leső-pad nevű sziklás hegy falára másztak fel a gyerekek, valamint kis hidakon keltünk át, patakban gázoltunk. Az utunk vége egy várkilátóba vezetett, ahonnan csodálatos panoráma nyílt a solymári vidékre.

Második napon a Fővárosi Állat- és Növénykertben voltunk. Sikerült megtekintenünk a fókák előadását, ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Teljesen elbűvölték őket az állatok látványa.

Az utolsó kirándulós napunkon a Kis-Duna-parton tettünk egy hosszú sétát, majd a napokban átadott mezítlábas ösvényt próbáltuk ki. Sajnos, a vihar nem került el minket, így bőrig ázva, de élményekkel telve tértünk haza. Nagyon élvezték a kicsik a kirándulásokat és már most alig várják a következőket.

2.a

A 2.a osztályosokkal a kirándulás első napján a Fővárosi Állat-és Növénykertben jártunk, ahol megnéztük a Cápasulit, ami újdonságnak számít. Rengeteg különböző állatot láttunk és kipróbáltuk az új „mesebeli” játszóteret is.

A második napunk is nagyon izgalmas volt. A Déli pályaudvarról vonattal utaztunk Dinnyésre, a Velencei – tó mellé. Dinnyésen megnéztük a Várparkot, a Szentek falát és Skanzent. Nagyon érdekes és szép volt. Visszafelé kimentettünk egy teknőst a dinnyési vasútállomáson a sínek közül.

Harmadik kirándulós napunkon sétáltunk a Daru-dombon, a Kis-Duna partján csúszdáztunk, fagyiztunk, majd a Rákóczi kertben játszottunk.
Sok élménnyel gazdagodtunk e három nap során.

2.b és 4.a

A 2.b és a 4.a osztály Csapodon a Csalogány Táborban töltötte az erdei iskola három napját.

A tábor a falu szélén fekszik nagyon szép természeti környezetben. A szálláshelyek elfoglalását követően mindenkit csábítóan hívogatott a tágas, rendezett udvar és a hatalmas sportpálya egy kis játékra, mozgásra.

Az ebédet rövid csendespihenő követte, majd elsétáltunk egy közeli tanyára, ahol egy gazdálkodó és három gyermeke mutatta be, milyen az igazi falusi élet. Megnéztük és megsimogathattuk a lovakat, megfigyelhettük a csikókat, a kétnapos bikákat és a disznókat is.

Vacsorára értünk vissza a táborba, majd minden csapat megalkotta és bemutatta a saját csapatindulóját.

A csütörtök délelőttöt a táborban töltöttük. Voltak csapatfeladatok, ügyességi versenyek. Fel kellett deríteni a tábor területét, minél több érdekességet megfigyelni, majd a falusi és városi gyerekek életét összehasonlítani. A házigazdánk, Józsi bácsi nagyon érdekes fajátékokat mutatott meg nekünk, ezekben is minden csapat kipróbálhatta ügyességét. A délután folyamán egy közeli erdőbe sétáltunk, ahol Józsi bácsi a kelta halmokról mesélt, Enci néni irányításával pedig érdekes megfigyeléseket tehettünk az erdő növényvilágával kapcsolatosan. Ezt követte az izgalmas számháború, melynek csak az ég egyre erősebb morajlása vetett véget. A táborban interaktív természetismereti csapatverseny következett, mely alaposan próbára tette a csoportok tudását. A feladatok: meg kellett találni az itt honos állatok, növények élőhelyét a tablón; fel kellett ismerni a legjellegzetesebb gombákat; a madarakat csoportosítani fészkelőhelyük szerint; rendszerezni a mezőn, erdőben illetve a településen élő állatokat.

A vacsorát követően mindenki izgatottan készült a bátorságpróbára. Az udvar egyik sarkában a tujabokrok mögül Bea néni ugrasztotta meg a mit sem sejtő próbatevőket, majd a sövény mellett haladva váratlan kutyaugatás, macskanyávogás, disznóröfögés, sündisznó szuszogás borzolta a kedélyeket, mely hangok mesteri utánzója Marcsi néni volt. Ezen viszontagságok között csak néhány gyermek találta meg az „elrejtett kincset”, de mindnyájan jókat derültünk egymáson.

Péntek reggel korán keltünk, hiszen a csomagolás, rendrakás várt ránk. Reggeli után búcsút vettünk a tábortól és Sopronba utaztunk. Itt ellátogattunk az Erdészeti Múzeumba, ahol megtekintettük Hidvégi Béla Vadászati Gyűjteményét. Izgalmas interaktív foglalkozásban volt részünk. Mivel az eső egyre jobban esett, így utunkat egyenesen a pályaudvarra irányoztuk. A tágas váróteremben a hátizsákból elfogyasztott ebédünket, majd türelmesen várakoztunk a vonatindulásra. A lányok kihasználták az időt, s rögtönzött mazsorett-próbát tartottak a másnapi fellépés apropóján a többi várakozó figyelmét is magukra vonva. Mozgalmas, élményteli három napunk volt.

Nagy köszönet azoknak a szülőknek, akik önzetlenül vállalták, hogy csomagjainkat autóval le- s visszaszállítják, nagyban megkönnyítve ezzel utazásunkat.

3.a

Az idei tanévben 3×1 napos kirándulásokon vettünk rész.

Első nap a gyönyörű Solymárra látogattunk el. Végig sétáltunk a Paprikás-patak mentén egészen a várig, ahol csodás kilátásban volt részünk. Megnéztük a Milleniumi Emlékkövet, a Krezmer Ferenc Emlékkövet, a Rózsika-forrást, piknikeztünk a várkertben és megáztattuk a lábunkat a patak hűsítő vizében.

Második nap a Wittner Mária parkba látogattunk el. Szabadtéri játékokat játszottunk, kötetlenül beszélgettünk, pihentünk, játszottunk és sokat nevettünk. Fagyival hűsítettük magunkat a nagy melegben. Ebéd után pokrócokon sziesztáztunk.

Harmadik nap a csepeli Napközis Táborban tettük próbára talpizmainkat a nemrégiben megnyitott mezítlábas ösvényen. Sokat játszottunk, nevettünk. Az időjárás azonban nem volt kegyes hozzánk, így a sárkányhajózáson sajnos nem volt módunk részt venni.

4.b

A mi osztályunk két egy napos kiránduláson vett részt. Az első napon a Budakeszi Vadasparkban voltunk. Érdekes előadást hallgattunk meg a kis emlősökről, madarakról. Hallgattunk sakál üvöltést, hollótól hangutánzást, simogattunk erdei siklót, vadász görényt. Ellátogattunk a Dino parkba is.

A második kirándulásunk a Csepeli Kajak-Kenu telepen kezdődött. Vízi tesi órán vettünk részt. Sárkányhajóval eveztünk a Kis Dunán. Országos pályázat kapcsán vehettünk részt ingyen ezen a programon. Először az elméleti oktatáson megtanultuk, hogyan kell fogni a lapátot és milyen módon kell evezni. Természetesen mindenkin mentő mellény volt a biztonság kedvéért. Vezetőnk és kormányosunk Török Aurél volt, aki az egyesület edzője. Beszállás után kezdődött a gyakorlat. Nem volt egyszerű egyszerre evezni. Nagy élmény volt kipróbálni ezt a sportot. Az evezés után a sétáltunk a Kis -Duna partján és felidéztük a vízparti élővilágról tanultakat. Ellátogattunk a Kalózos játszótérre is. Zivatarral egybekötött fagyizással zárult ez a nap.

5.a

2024.05.29-én az osztállyal tanulmányi kiránduláson vettünk rész a Margitszigeten. Jó időnk volt. A szigeten megtekintettük a főbb nevezetességeket és az osztályfőnök felolvasott néhány érdekességet az adott műemlékkel vagy történelmi helyszínnel kapcsolatban. Megtekintettük a Centenáriumi Emlékművet, Szent Margit sírját és a körülötte feltárt kolostorromot, az állatkertet és a Japánkertet is megtekintettük. Az állatkert nagy tetszést aratott a gyerekek körében, mivel pónilovat is lehetett simogatni. A kirándulás végeztével megálltunk a Pólós Játszótérnél. Mindenki élményekkel gazdagon tért haza.

6.a és 8.b

Három eseménydús napot töltöttünk a Balaton-felvidéken. Mindszentkálláról, a szállásunkról elsőként a Szentbékállai kőtengerbe kirándultunk. Megmozgattuk az ott található ingókövet, és kíváncsian fedeztük fel a kőtengert. Délután a Hegyestű bazaltorgonáit néztük meg. Az erdőn át sétáltunk fel a hegyre, mire lefelé jöttünk, már besötétedett, így egy kis éjszakai túrában is részünk lehetett. Másnap meghódítottuk a Kopasz-hegyet. A kimerítő hegymászásért a tetőről nyíló csodálatos látvány kárpótolt bennünket. Délután pólót batikoltunk, pizzát és kürtös kalácsot sütöttünk kemencében vacsorára. Az utolsó napon a Balatonban is fürödtünk, sürgetve kicsit a nyári szünetérkezését. Nagyszerű élményekkel gazdagodva, kicsit fáradtan szálltunk le este a vonatról a Déli Pályaudvaron.

7.a

Egy verőfényes májusi napon kirándulni indultunk a 7.a osztállyal a Fővárosi Állat- és Növénykertbe. Csoportokra oszolva járhatták be a park hatalmas területét, képzeletben a kontinensek közt bolyongva ki-ki felfedezhette a kedvenc állatait. Népszerű volt a Varázshegy, a fókabemutató és a szavannák állatvilága. A kiadós séta után átugrottunk a szomszédba, és megfejtettük, mit keres Vajdahunyad vára Budapest kellős közepén. Tettünk egy sétát a hangulatos, történelmi környezetben, majd földalattira szálltunk, és elrobogtunk egész a Vörösmarty térig. Onnan kisétáltunk a Duna-korzóra, ahol egy vidám csoportképpel zártuk a kirándulást a Kiskirálylány szobrának társaságában. A következő nap egy erdei kirándulást tettünk Kamaraerdőben. Az erdei tanösvény végig járása után egy klasszikus régi játékkal a számháborúval zártuk ezt a kirándulást.

8.a

Az első napon a Margitszigetre mentünk. Körbejártuk a szigetet, voltunk az állatkertben is, majd megpihentünk a Nagyréten. Mozgással töltöttük az időt. Tartalmas beszélgetések is voltak.

A második napon a Városligetben voltunk. Egy játékos applikáció segítségével a gyerekek csoportokban végig járták az épületeket, helyszíneket, ahol információkat gyűjtöttek. A Néprajzi Múzeum ingyenes tárlatát is megnéztük, illetve a vállalkozó kedvűek felmentek a Múzeum tetejére.

A harmadik napon a Terror Háza kiállítását néztük meg. A huszadik századi történelem ikonikus helyszíne a gyerekekben is érdekes kérdéseket vetett fel. Maradt egy kis időnk a szabadulószoba kezdéséig, így megpihentünk a Nemzeti Színháznál. A program utolsó állomása a Csepel Művekben elhelyezkedő Trap factory szabadulószobái voltak. Három csapatban próbáltak a gyerekek a rejtvények segítségével kijutni. Egy csoportnak sikerült. Mindenki jól érezte magát.


Gyermeknap a Polgármesteri Hivatalban

Május 24.

Minden évben május végén a gyermeknapon vendégül látja a polgármester a kerület iskoláiból a legkiválóbb 4. osztályos tanulókat. Iskolánkból Kicska Márk és Zentai Dóra 4.b vehetett részt ezen a különleges programon. Borbély Lénárd polgármester fogadta a gyerekeket a tárgyaló teremben. Elmesélte, hogyan megy a tárgyalás és a szavazás és ki is próbálhatták a felszólalást és a szavazást a gyerekek. A polgármester végig kalauzolta a tanulókat a hivatal épületében. Beleülhettek a gyerekek a polgármester irodai székébe. A látogatás végén ajándékot kaptak a résztvevők és megvendégelték a tanulókat.

Képek a galériában 


A tánc a legmagasztosabb, a legmegindítóbb és a legszebb a művészetek között, mert nem puszta lefordítása és absztraktálása az életnek, hanem az élet maga.”

Martha Graham

A tánc világnapja

Április 29.

Az UNESCO közbenjárásával 1982 óta április 29-én a Nemzetközi Táncbizottság felügyelete alatt ünnepli az egész világ a tánc művészetét. Ez a dátum Jean-Georges Noverre francia táncos és balettművész születési évfordulója.

Világszerte ezen a napon hívják fel a figyelmet a Föld több országában a tánc fontosságára, hiszen a tánc már a kezdetektől az emberi kultúra kiemelkedően fontos része.

A táncművészet rengeteg értéket biztosít egy nemzetnek és felbecsülhetetlen értékekkel vértezi fel.

Iskolánkban is megemlékeztünk erről a napról: hiszen a hagyományőrzés, a néptánc kiemelt szerepet játszik intézményünk életében. Az aulában rendezett kiállításon fotókkal és könyvekkel mutattuk be a tánc sokszínűségét. Az alsó tagozaton hosszú évek óta folyik néptánctanítás. A tánc világnapján az alsó tagozatos tanulók moldvai táncokkal ünnepeltek.

A zene és a tánc egymáshoz terel.”

Palya Bea


2024. március 14. (csütörtök)

A mai napon iskolánk 5. a osztálya egy műsor keretében megemlékezett 1848. március 15-éről. A Himnuszt követően a résztvevők elsorolták az akkori eseményeket, videófelvételeket láthatott a közönség a jeles napról készült egyik filmből. Majd a műsort iskolánk igazgatója, Mikus Judit zárta beszédével.

Képek a galériában 


Iskolai vers – és prózamondó verseny az alsó tagozaton

2024.02.29

Február 29-én tartottuk az alsósok vers- és prózamondó versenyét, amire a kisdiákok nagy izgalommal készültek. A helyszín ismét a könyvtár volt, ahol tanítás után gyülekeztek az izgatott, ünneplőbe öltözött gyerekek. A versenyzők nagy lelkesedéssel adták elő Kányádi Sándor, Móra Ferenc, Móricz Zsigmond és Romhányi József műveit. A zsűrinek nehéz dolga volt kiválasztani minden osztályból a legjobbakat. Ők képviselik iskolánkat a művészeti szemle vers – és prózamondó versenyén.

Minden résztvevőnek gratulálunk!

Képek a galériában 


Farsang

2024. 02. 09.

Az idei évben február 9-én délután osztályfarsangot tartottunk. Minden osztály maga szervezte meg a programját. A felsősök az osztálytermeikben tartottak közös játékokat. Sokan közülük is jelmezbe öltöztek. Az alsósok azért egy kicsit összejöttek az aulában és bemutatkoztak a jelmezbe öltözött gyerekek. A felvonulás után minden osztály a termében folytatta a mulatozást. Volt vetélkedő, táncverseny, ügyességi játékok, és persze nem maradhatott el a finom farsangi szalagos fánk sem. Jó hangulatú délután volt.

Képek a galériában 


Vakvezető kutyás bemutató

2024. 01. 19.

Iskolánkba látogatott a Baráthegyi Vakvezető Kutya Iskola egyik trénere, Farkas Darinka és két kutyája, Astoria és Amper. Az alapítvány fő tevékenysége a vakvezető kutyák kiképzése és látássérült gazdákhoz juttatása. A gyerekek kérdéseket tehettek fel a kutyákkal és a kiképzésükkel kapcsolatban. Kipróbálhatták hogyan dolgoznak a kutyák. A bemutató végén köszönetképpen felszerelést és ennivalót adományoztak az alapítványnak.

Képek a galériában 


Karácsonyi műsor

2023. 12. 21. csütörtök

Ebben a tanévben az iskolai karácsonyi műsort, a Betlehemezést a 3. a osztály adta elő. A műsorban iskolánk énekkara és a 4. a osztály is közreműködött. A színvonalas műsort igazgatónő, Mikus Judit zárta beszédével.


2023. 12. 13.

Lucázás

Faluhelyen régente december 13-án, Luca napján kora reggel a fiúgyerekek 4-5 fős csoportokban jártak házról házra. Vezetőjük így köszönt be: – Szabad-e kendtek tisztességes, becsületes házánál lucázni? Ha beengedték őket, a magukkal vitt szalmát a földre szórták és ráültek. Rákezdtek a következő énekre: „Luca, Luca, kitty-kotty, kitty-kotty, galagonya kettő, három…”– a népszokás e kezdősorokról kapta a nevét.

A dalt megszakítva különböző jókívánságokkal látták el a háziakat, melyek leginkább a következő esztendő bő állatszaporulatára, az egészségre, termékenységre vonatkoztak. A háziak a végén néhány krajcárt, pogácsát, almát, diót esetleg szalonnát adtak a lucázóknak. A gazdasszony pedig az ott maradt szalmát betette a tyúkok alá, hogy jobban tojjanak.

A 4.a osztály tanulói ezt a népszokást elevenítették fel Luca napján, s az alsó tagozaton osztályról osztályra járva mondták el jókívánságaikat. A végén két Lucapuca a gyerekekről leseperte a betegséget, lustaságot, hogy a következő év mindenkinek jó egészséget, sok szerencsét hozzon.



Képek a galériában 


Képek a galériában 


 

AZ ARADI VÉRTANÚKRA EMLÉKEZTÜNK

Október 6.

Az idén az aradi vértanúk hősi haláláról a megemlékezést a 6. a osztály tanulói tartották az iskola közönsége számára a tornateremben. Nagy izgalommal készült az osztály a műsorra, mivel eddig a tanulóknak még nem adódott alkalmuk ilyen megmérettetésben részt venni. A tanulók felidézték a múlt megrázó eseményeit, megemlékeztek a tizenhárom mártírhalált halt, Aradon kivégzett, katonai vezető mellett az első magyar felelős kormány vezetőjének Batthyány Lajosnak pesti kivégzéséről is. A műsort Liszt Ferenc Les Preludes és Mozart Requiem – Lacrimosa című zenedarabjainak részletei színesítették.

Képek a galériában 


Képek a galériában 


Budapesti séta

2023.szeptember 29.

Minden évben egy napot arra szentelünk, hogy iskolánk tanulói Budapest nevezetességeivel ismerkedjenek. Külvárosi iskolaként kevés lehetősége van a gyerekeknek csodás városunk szép épületeit felkeresni.

Ezért egy nap erről szól.

1.a

Az elsősökkel ezen a szép napsütéses napon a Kis-Duna parton sétáltunk. Utunk a Soroksári révtől indult a Kolonics György sétányon át. A tízórait a Csepeli Kajak-Kenu Egyesület előtti partszakaszon fogyasztottuk el, majd tovább folytattuk sétánkat a tanösvényig. Visszafelé pihenésképpen megálltunk a Kalózos játszótéren is, ahol piknikeztünk ebédidőben. Fáradtan, élményekkel gazdagodva tértünk haza az első közös kirándulásunkról.

2.a

A 2.a osztályosokkal a Margit-szigetre kirándultunk. Gyönyörködtünk a japánkertben, megcsodáltuk a zenélő szökőkutat, melynek eredetije Marosvásárhelyen volt felépítve. Elidőztünk a kolostorromok között, hosszasan figyeltünk egy mókust, aki mellettünk keresett eledelt télre. Ellátogattunk a kis állatkertbe, megnéztük az állatokat. Láttunk gólyákat, lovakat, kacsákat, réti sast, egerészölyvet, dámszarvasokat. A nagy melegben jégkrémet ettünk, majd jót játszottunk a játszótéren. Megcsodáltuk a szökőkutat, végig sétáltunk a Margit hídon, megnéztük az Országházat, végül hazaindultunk a 2-es villamossal.

2.b és 4.a

Szent Mihály napján izgatottan gyülekeztünk a 4.a osztálytermében. Az őszi kirándulás mindig jó programnak ígérkezik, s most is erre készülődtünk. Hamarosan átjöttek a 2.b osztályosok, akik közül útitársat s egyben játszópajtást is választottunk. A játék mellett feladatunk volt a kisebbekre való odafigyelés, segítésük a tömegközlekedési járműveken. Egy jó óra alatt értünk ki a Városligetbe. A Napozórét szélén letelepedtünk, itt fogyasztottuk el a tízórainkat, hogy legyen erőnk a további bóklászáshoz. Közben vidáman elevenítettük fel a tavaszi Medve Matek élményeit. Enci néni kiosztotta a térképeket, s annak segítségével kellett megkeresni a nagy Léggömböt, valamint megállapítani, milyen ligeti területekkel szomszédos ez a hely. Végül a célállomás, a Nagyjátszótér megtalálása volt a feladat. Csoportokra osztva kezdődött a verseny. Ki a térképet követve, ki a másik csapat nyomában haladva, de mindenki rövid idő alatt elérte a játszóteret. A tér közepén álló terebélyes platánfa árnyékában táboroztunk le, s máris kezdődhetett a játék a különböző hinták, mászókák és csúszdák kipróbálásával. Az önfeledt futkározás, a mászókafogó, valamint a különböző magasságú tornyok kötélhágcsóinak megmászása komoly erőpróbának bizonyult. Megfáradt tagjainkat jótékonyan ringatta a hazafelé úton minden jármű.

3.a

Pénteken, egy napsütéses őszi napon a 3.a osztállyal ellátogatottunk a Városligetbe. Tömegközlekedéssel utaztunk a belvárosba. Útközben szemügyre vettük a hidakat, a Művészetek Palotáját, a Nemzeti Színházat, az Atlétikai Csarnokot, a Gellért-hegyet, a Budai Várat és a Pesti Vigadót is. A Hősök terére érkezve elsőként a 36 méter magas Gábriel arkangyal szobrát, majd a hét magyar honfoglaló vezér lovasszobrát néztük meg. Ezután múltunk nagyjainak szobrai következtek. Megcsodáltuk a Műcsarnok és a Szépművészeti Múzeum gyönyörű épületeit, majd a Néprajzi Múzeum modern épületét is. Végül utunkat a Városligeti Nagyjátszótér zárta, ahol a gyerekek egy gyors piknik után jobbnál jobb játékokat próbálhattak ki. Legnagyobb örömüket a vizes játszótérben lelték, ahol előszeretettel duzzasztották a vizet. Hazafelé úton megtekintettük a Zene Házát, illetve a Széchenyi fürdőt. Tartalmas, élményekben gazdag napot töltöttünk együtt.

4.b

Idén az osztályunk több helyszínt is meglátogatott. A Lánchídon átsétálva eljutottunk az Alagúthoz és a 0 km szobornál tartottuk az első pihenőt a Budavári sikló mellett. Felsétáltunk a Budai várba, megnéztük a Nemzeti Galéria szép épületét. Átsétáltunk a Mátyás templomhoz és a Halászbástya szép épületét is megtekintettük. Pihentünk a várjátszótéren, majd tovább sétáltunk a Bécsi kapun keresztül a régi Hadtörténeti Múzeum előtti ágyúkhoz. Kellemesen elfáradva érkeztünk vissza az iskolához.

5.a

Szeptember 29-én az 5. a. osztállyal célba vettük a Hősök terét és a Városligetet. A Boráros tér érintésével útközben szót ejtettünk két ikonikus épületről, a MÜPÁ-ról és a Nemzeti Színházról. A Boráros téren megmutattuk a gyerekeknek a szoboregyüttest, a kutacsot, oszlopot és említést tettünk a tér történetéről és névadójáról. Innen villamossal elmentünk az Oktogonhoz, beszéltünk a tér kialakításáról és annak érdekességéről. Gyalog elindultunk a Hősök tere irányába. Az Andrássy úton meséltünk az út névadójáról, és az ott található és meghatározó épületekről. Útba ejtettük a Kodály köröndöt, ott megnéztük a négy cikkelyben Szondy, Balassi, Vak Bottyán és Zrínyi szobrát. Elérkeztünk a Hősök teréhez, ott beszéltünk a két meghatározó épületről, a Szépművészeti Múzeumról és a Műcsarnokról. Megmutattuk, milyen szimbólumok találhatók a Millenniumi Emlékműben, milyen uralkodónk, kormányzónk van megörökítve benne. Innen a Városligetbe indultunk, ahol eszegettünk, pihentünk, majd visszaindultunk az iskolába. Útközben még megcsodáltuk a Magyar Zene Házát és a Vajdahunyad várat, ezekkel zártuk a sétát.

6.a

A napsütéses, szeptember végi napot a 6. a osztály a Budai Várban töltötte. A várnegyedet a Krisztina város lépcsőin felfelé kaptatva közelítettük meg. A 750 méter megtétele felfelé többszörösen megérte a fáradozást. A tiszta időben gyönyörű látvány tárult a szemeink elé a Budai hegyekre. A Hadtörténeti múzeum előtt kiállított ágyuknál egy rövid játék után indultunk tovább megcsodálni a várnegyed fantasztikusan egyedi, régi épületeit. A Halászbástya alatt a Duna kanyargó vonulataiban és Pest emblematikus épületeiben gyönyörködhettünk. Ezután a tanulók nagy örömmel vették birtokba a Mátyás király mesejátszóteret. Végül a Budai Vár udvarán sétálva tekintettük meg a főbb nevezetességeket. A várhegyről lesétálva, a Lánchídon át jutottunk vissza a pesti oldalra, ahonnan egy búcsú pillantást tettünk a Budai Várra a nap összegzéseként. A tanulók beszélgetéseiből kiderült, hogy nagyon élvezték ezt a napot, rácsodálkoztak fővárosunk egyedülálló szépségére, a hosszú sétában próbára tehették erejüket? kitartásukat is.

7.a

A Kiskörúton, majd a Duna-parton sétálva megcsodáltuk a belváros XIX. században készült gyönyörű épületeit. Megtudtuk, hogy a Vámház körúton lévő Központi Vásárcsarnok Európa legnagyobb piaca. Meg is számoltuk, hány lépés hosszú, de mindenkinek más jött ki. Tovább haladva betértünk a Múzeum-kertbe, ahol tízóraiztunk, üldögéltünk kicsit a Magyar Nemzeti Múzeum lépcsőjén és elképzeltük, hol szavalhatott Petőfi Sándor. A Múzeum körúton haladtunk tovább, és bementünk a Trefort-kertbe. Itt megnéztük az egyetemi épületek közül a leghíresebbet, a Gólyavárat, aminek a nagytermében éppen előadás volt. A körutat elhagyva besétáltunk a Károlyi-palotához a parkján keresztül. Itt egy kicsit megpihentünk, majd a főbejáraton távozva a Klotild paloták felé vettük az irányt. A nagy forgalomból kiszabadulva a Duna-parton folytattuk utunkat a Pesti Vigadó és a Magyar Tudományos Akadémia épülete felé. A szép régi épületekről és a történetükről sok érdekes dolgot tudtunk meg, de ehhez sokat kellett gyalogolnunk.

Vajon hány lépés Európa legnagyobb vásárcsarnokának, a Fővám téri Vásárcsarnoknak a hossza? Budapesti sétáján a 7.a osztály ezt is kiderítette. Itt, a Nagy Vásárcsarnokban kezdtük a sétát, és haladtunk tovább a Kiskörúton. A Nemzeti Múzeum kertjében, a tízórai elfogyasztását követő jóllakottságban egyesek forradalmi hangulatba kerültek, és elszavalták a Nemzeti dalt. Később, a Trefort-kertben megkerestük a Gólyavárat, majd némi pihenést követően fájdalmas búcsút vettünk az árnyas padoktól. A Károlyi kastély kertjében újabb feladványok vártak a fiatalokra. Aztán meglátogattuk Klotildot és Matildot, a Ferenciek tere közelében álló két tükörszimmetrikusan elhelyezett palotát. A Pesti Vigadóhoz érve már meglehetősen elpilledt a társaság, de hiába ültek le az elegáns étterem teraszán, nem repült a szájukba a sült galamb. Még meglátogattuk a magyar tudomány szentélyét, a Magyar Tudományos Akadémiát, és visszafelé, a villamosra várva vethettünk egy pillantást a Duna túlpartján a Budai Várra. A Boráros téren ki-ki egy-egy jól megérdemelt kürtőskaláccsal zárta a napot.

8.a és 8.b

Szeptember 29-én a budai Vár meghódítására készültünk. Kirándulásunk elején átsétáltunk a gyönyörűen felújított Lánchídon. Innen sok-sok lépcsőn keresztül intéztük a hódítást. A Dísz tértől a Bécsi kapuig sétáltunk. Megtekintettük kívülről a Mátyás – templomot, végig sétáltunk a Halászbástya alsó részén. Több utcát is bejártunk, amelyek középkori hangulatot képviselnek még ma is. Néhány udvarra is benéztünk elfoglaltunk néhány ülőfülkét. Eddig csak hallottuk azt a mondást, hogy „Akkora a szád, mint a bécsi kapu”. Most élőben is megnéztük mekkora is. Felmentünk a tetejére. Utána átsétáltunk az ágyúkhoz. Innen lesétáltunk a Széna térre és hazautaztunk.

Képek a galériában 


Fut a Csepel!

2023.szeptember 24. vasárnap

Daru domb

A 2023-as Fut a Csepel-re iskolánkból előzetesen 35 fő regisztrált. A szakadó eső ellenére 17 versenyzőnk megjelent a korosztályos rajtoknál. A gyerekek elsőtől nyolcadik osztályig képviseltették magukat. A tanári kart Fekésházy Ambrus kollegánk képviselte. Gratulálunk mindenkinek, aki teljesítette a távot.


Szüreti délután

2023. szeptember 22.

forrás: https://hu.pinterest.com/pin/63754150958151904/

1.a

Az első szüreti mulatságunkat a tanteremben tartottuk szülők részvételével. Kézműves foglalkozás keretén belül egy őszi kopogtatót készítettünk közösen, valamint beszélgettünk, ismerkedtünk és a szülők által hozott finomságokat kóstolgattuk. A nap végén mindenki mosollyal az arcán és az alkotásával a kezében indult haza.

2.a

A 2.a osztályosokkal gyümölcssalátát készítettünk őszi gyümölcsökből. A gyerekek almát, körtét, szőlőt, szilvát hoztak, amit örömmel fogyasztottak el. A gyerekek kézműveskedtek, szüreti népzenét hallgattak, szüreti gyermekdalokat énekeltek. Nagyon jól érezték magukat.

3.a

Ebben a tanévben az eddigiektől eltérően, osztálykereteken belül zajlott a szüreti mulatság. A gyerekek izgatottan várták, a szülők pedig jókedvűen csatlakoztak a programhoz. Miután mindenki megtöltötte pocakját a frissen készített hot-doggal, egy zenés-táncos mulatság vette kezdetét. Hallgattunk és énekeltünk szüreti dalokat, táncoltunk, játszottunk, versenyeztünk lufifújásban és egyéb ügyességi játékokban. A programot egy jókedvű, bohókás tánccal zártuk a gyerekekkel és a családtagokkal közösen.

2.b, 4.a

A 2.b és a 4.a osztály közösen töltötte a péntek délutánt. 14:00 órakor a negyedikesek termében gyülekeztünk, ide érkeztek azok a szülők is, akik együtt akartak velünk játszani.

Először véletlenszerűen, sorsolással csoportokat alakítottunk: 3 másodikos, 3 negyedikes és egy segítő szülő alkotott egy-egy csapatot. A szüret fontos eszközeinek megnevezései adták a csoportneveket: így volt kacor, puttony, taposókád, daráló, szőlőprés és tölcsér nevű csapatunk.

Egy szüreti PPT megtekintésével kezdődött a verseny, melynek különlegessége az volt, hogy maguk a negyedikesek válogatták össze hozzá a képeket, és hozták létre a diákat a digitális órán Enci néni irányításával. A látottakról, hallottakról egy szüreti totó kitöltésével számoltak be a csapatok.

A játékos vetélkedő a tornateremben folytatódott, ahol a csapatoknak gyorsasági és ügyességi feladatokban idéztük meg a szüret egyes mozzanatait: a gazdának el kellett szállítani munkásait a szőlőbe, itt szőlőfürtöket alkottak ragasztással, a fürtöket puttonyban szállították a taposókádig. Majd musttal töltötték meg az üvegeket, végül pedig fel kellett öltöztetni a gazdasszonyokat a szüreti bálra. A játék csúcspontja az volt, mikor minden gyerekcsapat szüreti dalra fakadt, s saját gazdasszonya (a segítő felnőtt) üveges táncra perdült.

Nagyon sokat kacagtunk, mókáztunk ezen a délután. Mindenki vidám hangulatban indult haza.

4.b

A szüreti délutánt 14-16 óra között tartottuk. Szülők és gyerekek együtt vettek részt a programon. Szüreti játékos sportvetélkedővel kezdődött a tornateremben. Utána az osztályteremben folytatódott a játék. Szüreti kvízben jeleskedhettek gyerekek és felnőttek egyaránt. Kézműves foglalkozáson együtt készítették a diákok és szüleik a szőlőfürtöt. Az uzsonna ezen a napon virsli volt ketchuppal és mustárral és némi édesség. Tánccal zárult a buli. Kellemes délutánt töltöttek el a gyerekek és szüleik.

5.a

A szüreti délután közös játékkal telt. A gyerekek kézműveskedtek, rajzoltak a témáról. Jó alkalom volt beszélgetésre is. Vidám hangulatban telt ez a nap.

6.a

A szüret délutánját a 6. a osztály tanulói az Akácfa utcai kieserdőben töltötték. A tanulók nagy izgalommal várták ezt a kis kirándulást. A „batyus piknikre” mindenki a maga kívánsága szerint hozott ennivalót, és az osztály által rakott és táplált szabad tűzön készítette el. Mind a tűz életben tartása, mind az étel elkészítése nagy örömet okozott a gyerekeknek. A saját készítésű ételt mindenki jóízűen fogyasztotta el. Desszertként szőlő is került az asztalokra. A délutánt bújócskával zárták a gyerekek, amiben mindenki nagy örömmel vett részt. Néhány szülő is részt vett ezen a pikniken, aminek nagyon örültünk.

7.a

Ezen délutánon egy közös beszélgetésre került sor a szülőkkel és a gyerekekkel. Együtt készítettek hamburgert és különböző salátákat. Az asztalra finom sütik is kerültek. Jó hangulatban telt a szüreti parti.

8.a, 8.b

15 tanulóval vágtunk neki a ráckevei kirándulásnak. Ráckevén az Erdős Borászat vezetője várta csoportunkat. Megtekintettük a borospincét, ahol bemutatót tartott az újbor és az óbor között látható különbségekről. Minden tanulónak módjában állt illatmintát venni mindkét termékből. Az ászok hordók előtt történő fotózás után helyszínt változtatva megtekintettük a présgépeket és használatukat. A borászatban való látogatásunkat mustkóstolással fejeztük be. Ez után kisebb sétát tettünk a ráckevei Duna-parton.

Képek a galériában 


2023. szeptember 1.

Évnyitó

A tanévnyitó ünnepség 2023. szeptember 1-én, reggel 8 órakor került megrendezésre az iskola udvarán. A gyülekező után a Himnusz közös eléneklésével kezdődött a műsor, majd három diákunk verset mondott. Ezután az igazgató, Mikus Judit köszöntötte a tanulókat, a szülőket és a dolgozókat. Néhány mondattal biztatta az első osztályosokat és hivatalosan megnyitotta a 2023- 2024-es tanévet. Beszédét követően hagyományainkhoz híven a nyolcadikos diákok feltűzték a Móra- jelvényt az elsősöknek. A tűzés után hallhattunk még két verset, majd a tanévre vonatkozó fontos információkat közölt Judit néni. Az ünnepség végeztével minden osztály a saját termében folytatta a napot.

Képek a galériában