2016/2017. tanév

Szeptember 25.

Fut a Csepel” Családi – sport és egészségnap

A Móra Ferenc Általános Iskolából 70 tanuló rajtolt!

A futóversenyek rendhagyó módon a Kossuth Lajos utcából rajtoltak, ahol az ovisok 300 métert, alsósok 1200 méter és a felsősök 3300 métert futottak.

Mihálka Szintia 4.a osztályos tanuló 2. helyezést és Bársony Domán 5.a osztályos tanuló 6. helyezést ért el. Kiemelkedő teljesítményt nyújtottak alsós és felsős tanulóink egyaránt, akik a közép mezőnyben végeztek. Gratulálunk a tanulóink eredményeihez! A csepeli önkormányzat, a Csepeli Öttusa és Vízi Sport Egyesület, a Csepeli Testnevelő Közösség, valamint a Fut a Csepel szervezőbizottság összefogásával megvalósuló ingyenes rendezvényre a Móra Ferenc Általános Iskolából 40 szülő kísérte el gyermekét a futásra.

Köszönjük a szülők segítő munkáját.

2016. november 17.

Kerületi Kosárlabda Verseny IV. korcsoport lány

Kerületi kosárlabda versenyen szerepelt iskolánk IV. korcsoportos lány tanulói, ahol mindhárom mérkőzésen kiemelkedő teljesítményt nyújtottak. Iskolánk tanulói 4. helyezést értek el.

A lányok sportszerűen a szabályokat betartva, egymást segítve játszottak.

2016. november 21.

Kerületi Kosárlabda Verseny III. korcsoport fiú

Az iskola III. korcsoportos fiú tanulói a kerületi kosárlabda versenyen III. helyezést értek el. A versenyen a kerület iskolái szerepeltek. A kosárlabda sport a Csepel-kosárlabdaiskola megszűnése óta szerveződik, formálódik. Az iskolában működő kosárlabda tehetségpont a kosárlabda talentumok versenyeztetése mellett a sportág mozgásanyagából, szabályrendszeréből adódóan az iskola tanulóinál fejlesztő, jótékony formáló, alakító hatást biztosít.

A kisiskolás korban jelentkező komoly mozgáskoordinációs zavart a kosárlabdával „kipattogtatják” magukból a gyerekek. Tanítványaink jobban olvasnak, hatékonyabban tudnak tanulni a kosárlabda edzéseket követően. Nem csodáról beszélünk: csak a ritmus, amit a kosárlabda játékkal felvesznek a nebulók, a kétütemű megállás, labdavezetés, akadálypályák, padgyakorlatok a szem-kéz koordinációt fejlesztik. A tanulóknál fegyelmet, figyelmet maga a kosárlabda játék gyönyörű-intelligens szabályrendszere biztosítja, tanulóknál az intelligens szabályozott játék, átlátható, erőszakmentes biztonságot jelent. Nem véletlen, hogy a sportok királynőjének nevezik a kosárlabdát.

2016. november 21.

Dobd kosárba” országos játékos sportverseny

I. korcsoport

A versenyre utazó kisiskolások nagyon várták a mérkőzést. A Dobd kosárba” országos program a kosárlabda játékot szeretné népszerűsíteni az általános iskolás tanulók között. A sportverseny feladatai nagy ügyességet, fegyelmet, koncentrációt igényelt a nebulóktól. 14 tanuló szerepelt a versenyen, ahol II. helyezést értek el. Márciusban ismét találkoznak a csapatok, ahol már két kosárlabdával történik a feladatok végrehajtása. Nagyon készülünk a tavaszi megmérettetésre.

2016. november 30.

Kerületi kosárlabda verseny III. korcsoport lány

Az 5.-6. osztályos lányok kosárlabda csapata hetek óta edzett és várta, hogy végre megmutathassák a kerületi versenyen tudásukat., ahol I. helyezést értek el. A 6.b osztályos lányok közösségét két tanuló segítette a sportverseny során. Szárnyaló tehetségével Vörös Zoé a verseny legeredményesebb sportolójaként 40 pontot szerzett az iskolai csapatnak. Büszkék vagyunk a csapatra, a győzelmet szerényen, büszkén sportolóhoz méltóan ünnepelték meg. A XXI. kerület kosárlabda verseny hangulatos, fegyelmezett, megszervezését nagyon köszönjük a Vermes Miklós Általános Iskolának.

2016. december 8.

Add tovább” kosárlabda torna II. korcsoport

A kosárlabda versenyen II. helyezést ért el iskolánk 3.b osztály csapata.

A „Dobd kosárba” országos program 3.-4. osztályos tanulói számára kiírt verseny labdacica játék, ahol kosárra nem dobhatnak a játékosok, labdát nem vezethetnek tanítványaink, de a pálya üres területeire futást, emberfogást és a labda átadást és átvételt gyakorolhatják. A tanár is aktívan játszik a tanítványokkal. Az „Add tovább” csapatépítő játék a rögbi, zsinórlabda, kézilabda, röplabda és a kosárlabda játék technikai tudását egyaránt fejleszti.

A 3. osztályos csapat fegyelmezett, sportszerű magatartásával, harmonikus, összeszokott játékával kitűnt a csapatok közül.

A 2017. márciusi tornára a 3.a osztály edzésekkel, gyakorlással készül.

A 2. osztályosok a február végére kiírt játékos sportverseny feladatait gyakorolják.

Az országos programmérkőzéseit a tanulók komoly felkészítése előzi meg.

A csapatok összeállításánál növendékeink teljesítményét, szabálytartását az alkalmazkodást, segítőkészséget és sportetikai szempontokat is figyelembe vesszünk.

 

2017. április 5.

Talajtornaverseny

A versenyre alsó és felső tagozaton 58 tanuló jelentkezett. Mindenki összefüggő talajgyakorlatot mutatott be, melyet 0-10 pontig értékeltünk.

A testnevelést tanítók felkészítő munkáját nagyon köszönöm.

Bánóczki Alexa és Szalkai Lia 6.b osztályos tanulók páros talajtorna koreográfiája külön díjat kapott. Két tanuló egymást segítő, egymásra figyelő gyakorlata meglepetés volt számomra.

Kidobó verseny I. korcsoport

Az 1-2. osztályos nebulók izgatottan várták a mérkőzéseket. Fegyelmezett a szabályokat jól ismerő és betartó csapatok mérkőzését vezettem.

Köszönöm a tanítók felkészítő munkáját, a mérkőzések lebonyolításában nyújtott segítséget.

Eredmény: I. hely 2.a. osztály

II. hely 1.b osztály

III. hely 2.b és 1.a osztály

Időhosszabbítás után is a két csapat (2.b, 1.a )azonos teljesítményt mutatott

Gratulálok az I. korcsoportos versenyzőknek a lelkes, vidám sportjáték eredményéhez.