Móra Ferenc Általános Iskola

2018-2019-es tanév programtervezete

Emberi érték a tehetség, ami majdnem mindenkiben megtalálható,

csak sokáig kell faragni a követ, hogy végül megcsillanjon a drágakő.

(Dr. Czeizel Endre)

Éves munkánkat az elmúlt tanévben megvalósított nyertes projektünk során szerzett tapasztalatainkra építve tervezzük. Hiszen az idei tanévben az Emberi Erőforrások Minisztériuma által kiírt Nemzeti Tehetségprogram keretében 2 nyertes pályázati projektnek köszönhetően 3 141 000 Ft vissza nem térítendő támogatással végezhetjük tehetséges tanítványaink fejlesztését, gondozását.

Nyertes pályázati projektjeink:

  1. Kémikusok a Mórában” (felső tagozat) – természeti felfedezőműhely – 1 230 000 Ft
  2. Játék és tehetség a Mórában” (alsó – felső tagozat) – eszközbeszerzés 1 911 000 Ft

Kiemelt feladataink

Szeptember:

  • Szakkörök meghirdetése, indítása
  • Tehetségazonosítási módszerek kidolgozása

Október:

  • Nyertes pályázati projektek indítása
  • Játékdélutánok indítása – Felelős: Fortunyák Brigitta, Tóth Mária

November:

  • Eszközök beszerzése
  • Eszközök ünnepélyes átadása, rendezvényszervezés
  • Pályázati projektben vállalt logikai-matematikai tehetséggondozó program kidolgozása
  • Pályázati projektben vállalt eszközhasználati, tárolási szabályzat kidolgozása
  • Nevezés a XVIII. Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciája (KGYTK)

December:

  • Szakköri műhelyek bemutatkozása
  • Műhelymunkák bemutatása, kiállítás szervezés

Január:

  • Interaktív foglalkozás tartása szülők bevonásával – „Kémikusok a Mórában”
  • A XVIII. Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciája résztvevő tanítványaink felkészülésének koordinálása
  • Mentorprogram folyamatos nyomonkövetése

Február:

  • Interaktív foglalkozás tartása szülők bevonásával
  • Kémikusok a Mórában” Játékdélutánok megvalósításának felülvizsgálata, szükséges korrekciók végrehajtása –
  • Tehetségazonosítás megkezdése

Március:

  • Interaktív foglalkozás tartása szülők bevonásával – „Kémikusok a Mórában”
  • A májusi TEHETSÉGNAP tervező munkálatai

Április:

  • Interaktív foglalkozás tartása szülők bevonásával – „Kémikusok a Mórában”
  • A májusi Tehetségnap rendezvényünk szervezése
  • Tehetségazonosítás az iskolánkba” – munkaközösségi értekezlet – iskolai helyzetkép

Május

  • Kémikusok a Mórában” pályázati projektzáró rendezvény „Kémikusok a Mórában” – felfedezőműhelyt bemutató kiállítás
  • Tehetségazonosítás az iskolánkba” szakmai előadás
  • A júniusi MÓRANAP „Játék és tehetség a Mórában” pályázati projektünk záró rendezvényének előkészítése

Június:

  • MÓRANAP „Játék és tehetség a Mórában” pályázati projektünk záró rendezvénye „Játssz a gyermekeddel! Játékdélután szülők bevonásával
  • Szakköri műhelybemutatók
  • Műhelymunkát, versenyeredményeket bemutató kiállítás
  • Nyertes pályázati projektek zárása, elszámolása

Sok feladattal járó tanév vár ránk, tehetséggondozó munkánkat az alábbi gondolatok által vezérelve kívánjuk végezni, feladatként így:

„…a mindenkiben fellelhető képességek feltárása, kibontása,

“azaz általános érvényű feladat,

amely a művelődés minden területére vonatkozik,

és minden pedagógusunkat megszólít…”

és mindezt ezért, mert

„… a tehetségben éppen az a szép,

hogy él, hogy kiszámíthatatlan, meglepő.

Hogy utólag úgy evidens, akár egy kör,

de előre mégis tökéletesen megjósolhatatlan…”

Pilinszky János